Nu blir de personligt......

Säger varje gång jag varit dålig på att skriva att jag ska skärpa mig..............men livet kan ju kastas upp och ner på en sekund. Och förändra,förskjuta totalt kasta omkull ens planer.
Å tänker inte be om ursäkt för det!!
Har ju självklart jobbat på mina NAGLAR ! Men har helt ärligt efter årskiftet inte haft orken att skriva här, bry mig i saker jag vanligt vis gör. Detta beror till stor del på min nacke, diskbråcket. Har sedan förra påsken kämpat med mer eller mindre kronisk muskelinflammation och nackspärr.
Många undrar hur jag klarar av mitt jobb och läkare och sjukgymnaster rekomendation är att byta yrke!!!
No no no..............så i helvete heller! Jag kämpar varje dag med smärta, stelhet, huvudvärk, illamående, yrsel.......och jag orkar kämpa för jag älskar mitt jobb och jag är duktig på de jag gör.
Sen självklart så går ju saker inte alltid som man vill å önskar hela första kvartalet har varit en emotionell berg och dalbana, deppig?? Nja inte så som en depression kan vara för mig eller en svacka.......men saker kan ju förändras!
Vinter å mörker, visst påverkar det.
Vissa skulle kalla de en tidig 30 årskris, ett möjligt alternativ eller nää.
De är nog mer stressen om vad som ska hända speciellt för att när jag blir 30 då kan jag inte längre söka aktivitetsersättning, utan de går då över till förtidspension 50%.
 Inte pga nacken utan min ADHD och Asbergersyndrom. Många tankar!! Vill jag?Vad klarar jag? Var jobbar jag? Har jag jobb? Tänker på vad som kan hända och målar upp de värsta scenariot bland annat att de skulle bli avslaget hos försäkringskassan om pension!! Vad gör jag då? Orkar jag mer än vad jag gör nu??.....Sorgligt nog nej, Kan jag fortsätta med de jag gör eller måste jag kanske byta yrke?? För att försörja mig! 
Tusen frågor?? Tankar!!! Upp, ner ,höger, vänster..............de bara snurrar tankar och frågor! Å för jag tänkt så har jag sprungit på många av svaren i vardagen. Jag utnyttjar de chanser jag får, ta möjligheterna inte tveka. Jag är där jag är idag för jag vet vad jag kan!! Framtiden oviss, men jag vill kan och vågar!
.SORG.........sorgearbete, en förlust har slukat mig in i en sorts dimma,detta är säkert 50% orsaken till min o motivation till allt, först nu jag inser hur hårt de tog å hur mycket de påverkade mig. Har inte riktigt erkänt det heller, men vet att många runt omkring mig sett att jag inte mått så bra, även om de frågor så skyller jag på annat och inte den verkliga orsaken. Men sorg är liten som en mörk vinter, den jobbigaste när man räknar dagar till att de första vår tecknet! De har varit tungt men med vårens kraft å ljus.............gör att varje dag så känner jag att jag "normaliseras" blir mig själv.
Glädjen är tillbaka å skrattet som verkligen smeker min själ, alla hinder jag kämpat för att ta mig över men inte enligt original planen, mycket har tagit längre tid än vad jag har tålamod för, envis och svårt att begränsa ivrighet för att de ska hända NU helst IGÅR. Men sen kommer gränsen, och envis å trotsigt följde kloka råd från omgivningen.
Å ja bara för att de förta förslaget inte var något som passade mig, så lärde jag mig att förslag 2 kan va rätt till och med förslag 3,
Den insikten har faktiskt gjort mig lycklig, just då så kändes allt lättare.
Sen är resten som ett pussel första bitarna är svåraste sen så faller de på plats ,en efter en.
Så mycket har hänt, framför allt förändrats , jag har förändrats!! Something happend!! De är läskigt när man inte kan sätta fingret på vad som händer, sen blir de vardag, men resan dit kan va svajig! Omställning, nu finns balansen igen å om du visste vad jag saknat dig kära balans!!! Hitta balans, sopa bort ,sudda ut, glöm ej varför du suddade ut, börja om, fundera fortsätt framåt, misstag är lärdomar inte straff!
 
Så nu tänker jag inte skriva att jag ska skärpa mig med att blogga oftare! De blir när de blir, de är okej att jag känner så. Ett måste borta, jag vill inte ha ångest över att jag inte bloggat på länge, jag vill blogga för att de är kul, för att jag har något att dela med mig utav.
 
Njut av solen och livet.....................våren är här
Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0