Lite av varje

För några veckor sedan hade vi en dekorationsdag på jobbet...................
wiiihiiii. Super kul verkligen!!
Så då fick jag låna min kära kollega cicci's händer att leka med å detta blev slutresultatet
..........................å what did I do?!?


Steg 1:I grunden använde jag NSI Balance Gel, den mintgröna kulören kommer från NSI Balance gel's färgkollektion och heter kort å gott MINT................den är ju grymt snygg!!!
Den penslade jag på i tunna lager och härdade varje lager 120 sekunder, som ni ser har jag lagt Mint gelen som om den hade växt ut en bit.Torka av den klibbiga ytan innan steg två.

Steg 2: Så använde jag Trendy nailwraps, som man kan bygga in (se tidigare blogg inlägg).Tag fram ett hålslag för att skapa de små glitterblåa cirklarna, för att de var en liten yta behövde jag ej värma upp folien utan placerade mina cirklar som jag kände.Glöm ej att buffa ytan innan steg 3.

Steg 3:
Så applicerade jag en NSI Builder Clear för att bygga in cirklarna och skapa ett apex, oavsett när du ska göra en Trendy Nail Wraps så bör nageln vara så platt som möjligt för att få den att fästa på bästa sätt, detta gäller även dessa små cirklar.

Steg 4: Se till att nageln är jämn och du är nöjd med formen, ta sen akrylfärg svart en liten pensel & marbelizer.
Se till att färgrn är fuktig och lagom tjock för att dutta dit dessa små prickar och kunna måla rosen.(Ska göra en step by step för dessa enkla rosor och lägga upp på bloggen framöver)

Steg 5:
Använder jag en glans man ej behöver torka av efter 120 sekunder i lampan exemelvis Glaze'n'Go från NSI, innan du låter glansen härda så strö med penselskaftet lite glitter över rosens mitt för att ge lite extra djup och bling.

Steg 6:
Låt härda i 120 sekunder och glöm inte nageloljan, sen har du de färdiga resultatet!!

Lycka till

Kramar Regina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0