Metallic bliss...............party nails!!

Är i en period med massa inspiration och lust att bara skapa massa nya naglar, så har lekt en massa på mig själv den senaste veckan.
Så här har ni lite step by step hur jag gjorde dessa metalliska mästerverk.



Steg 1: Byggde upp grunden med NSI Attraction akryl system, där använde jag färgen purley pink masque.
De är en varm nyans av rosa och bli super snyggt, ger dessutom en super bra grun att dekorera på.
Steg 2: Efter att jag filat form och jämnat till nageln applicerar jag Perma Gloss även denna produkt kommer från NSI. Buffa upp ytan efter Perma Gloss är härdad i UV-lampan i 120 sekunder.
Steg 3: Pensla jag på tunt med nagellim sen applicerar folien rosa & silver om vart annat och drar bort, då sitter folien på plats på nageln. Folien applicerar jag om vart annat tills hela tippen är täckt med den. Denna snygga folie kommer från Nail Selection och går att köpa på Vackra Naglar i Stockholm.
www.vackranaglar.com
(Bilderna på folien är lånade av Vackra Naglar)
Steg 4: Så målade jag med Orlys Instant artist lack som är ett dekorationslack med tunn stripepensel, för att skapa linjer och mer markerat mönster mellan foliebitarna. De bästa med Orly's Instant Artist är att den är vattenbaserad, vilket betyder om du gör ett fel så kan du bara använda vatten för att torka bort = du sabbar inte den övriga dekorationen med cleanser eller remover.
Steg 5: Applicera Glaze'n'Go över naglarna låt härda i UV-lampan i 120 sekunder, å vips så har du de färdiga resultaten...........................................


De övriga produkterna använda för dessa metallic nails, kan du köpa på Vasastans Nagelcenter AB
för beställning kan du ringa 0736- 212669 eller gå in på
www.vasastansnagelcenter.se
eller maila din beställning till
[email protected]

Lycka till och kramar
Regina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0