Ta hand om ditt yttre

Nu blir de bara kallare & kallare, den första snön kommer nog snart & lägger ett vitt täcke över vårat land. Hoppas bara de inte blir lika mycket som förra året & året innan det.

Klimatet vi lever i med årstider & växlande väder/ tempraturer,
så har huden helt olika behov på vintern än på sommaren.

Såååå dax att byta ut dagcremen!!!

På vintern brukar jag byta ut dagcremen till en lite fetare creme som hjälper huden stå emot kylan, min hud blir annars lätt irriterad & rödflammig om jag inte tillför mer fukt, den använder jag självklart som underlag för foundation, min vinter foundation har jag spf i stället för i dagcremen, solens strålar är lika starka å skadliga året om & bakom molnen, låt dig inte luras av molnen.

Jag har 2 cremer som jag varmt rekommenderar & som inte kostar skjortan.

****************************************************************

Weleda Skin Food
Weleda är helt ekologkisk hudvård & har många fantastiska produkter för hela familjen.
Skin food är inte bara fantastisk för vintertorrt ansikte, den funkar på de mesta, nariga läppar, torra knän,armbågar,händer & fötter.

TIPS
Perfekt för att slippa en röd irriterad näsa som man ständigt snyter när man är förkyld.Känns som den ska trilla av.Smörj på kvällen vid sängående. 

Kan med gott samvete användas av hela familjen, även på lilla vovves torra nos.

Skin food innehåll avslöjar dess effektiva verkan.Styvmorsviol verkar lugnande och är känd för sin klådstillande verkan och ringblomma och kamomill har även en lugnande, vårdande verkan på huden. Är du känslig för starka dofter är Weleda inget för dig pga av deras naturliga ingredienser & oljor så luktar de väldigt mycket.

Vill du ändå prova finns de perfekta provförpackning för ca 25:-


Finns i 30ml/75ml

Pris fr 79:-

Besök gärna Weledas webshop & bekanta dig med deras produkter, dom har många RIKTIGT bra produkter.
http://shop.weleda.se/shop.asp

*****************************************************

A-Creme

Mitt andra val är A-creme, produkten har funnits på marknaden i snart 60 år, A-creme rekomenderar jag starkt om du är känslig elr har allergi, under de 60 år den funnits på marknaden har inte ett enda fall överkänslighet rapporterats. Skulle nog säga att den också är lite av en universalkräm, effektiv för mycket och kan användas av hela familjen, även djurens nosar & trampdynor.
Effektiv mot eksem.

A-creme är ofärgad, oblekt och oparfymerad, (finns även svagt parfymerad om man så önskar) samt helt fri från mineraloljebaserade produkter som vaselin paraffin eller liknande. Gjord på välbeprövade råvaror av hög kvalitet.

Något tråkig förpackning men den spelar ju ingen roll här är de ju faktiskt insidan som räknas.



125gr
Pris fr 79:-
Beroende på var du handlar internet eller butik så kan den kosta strax över 100-lappen


Nyfiken på att prova A-Cremen?
 Beställ hem ett gratis prov
http://a-creme.com/index.php/kontakt/bestaell-gratisprov


Båda dessa cremer finns i välsorterade hälsokostbutiker.

Lycka till nu i vinter!!!!

Mvh/ Regina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0